Reklama w Internecie – jakie są jej rodzaje?

Internet w dzisiejszych czasach jest dostępny bardzo powszechnie. Wydawać się może, że każdy obywatel naszego kraju ma dostęp do szybkiego łącza po tzw. „kablu”. Światłowody oplatają cały kraj, co umożliwia korzystanie z szybkiego łącza przewodowego. Coraz większą popularność zdobywa też Internet mobilny, a to za pomocą coraz bogatszej ilości telefonów komórkowych, smartfonów, czy też tabletów. Tak duża liczba osób korzystających z sieci nie mogła przejść niezauważona – przedsiębiorstwa już od lat proponują reklamę w Internecie, wykorzystują możliwości dwudziestego pierwszego wieku.

Przyjrzyjmy się więc jakie formy reklamy w sieci można wyodrębnić. Rozpocząć można od wykonywania witryn www. Takie strony to strony wizytówki firmy – zawierające takie elementy, jak mapa dojazdu, formularz kontaktu, dane adresowe, czy w odpowiedni sposób przedstawiają ofertę firmy – zakres świadczonych przez nią usług, to co ma w ofercie. Wizytówki firmowe posiadają ponadto podstronę „O nas”, informujący klientów o historii firmy. Następne typy stron internetowych to na przykład portale internetowe – tych cały czas przybywa. Pierwszą formą reklamowania się w Internecie są banery reklamowe. Banery tego typu widoczne są na witrynach www w różnych jej częściach – na górze, z boku, czy także w stopce strony. Obecnie banery reklamowe to nie tylko statyczne obrazki, ale często ciekawe materiały wideoprzedstawiające ofertę jakiejś firmy, coś reklamujące.

Inne typy reklamy internetowej to reklama w Google. Tutaj możemy wyodrębnić kampanie linków sponsorowanych – które widoczne są na przykład w wyszukiwarce czy ponadto pozycjonowanie stron www, które coraz częściej wybierane jest przez klientów. Z Google korzysta każdy – więc warto się tam reklamować! Ile kosztuje taka reklama? To wszystko zależy od rodzajów promocji, branży i konkurencyjności. Jeśli chcemy zainwestować w pozycjonowanie stron www , wydaje się że najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą oraz zrobią to najlepiej. Szczególnie, iż wyszukiwarki internetowe ciągle się zmieniają. Musimy o tym pamiętać.

Reklama w sieci to także media społecznościowe. Tu wyróżnimy dwa podstawowe serwisy: Facebook oraz YouTube. Konto na Facebook posiada chyba każdy, można tam się reklamować poprzez prowadzenie fanpage, a poza tym płacąc za reklamy. Reklamujemy firmy, marki, czy na przykład organizowane cyklicznie oraz regularnie wydarzenia. Za pomocą wielu opcji reklam mamy możliwość trafić z przekazem do wybranej grupy odbiorców, to bardzo istotne. YouTube to z kolei materiały wideo – możemy zaprojektować reklamę oraz umieścić ją następnie w tym serwisie. Czy jest to skomplikowane? Niewątpliwie tak – dlatego należy zaufać profesjonalistom i opracować idealnie przygotowany materiał wideo. Na YouTube można prowadzić swoje kanały i na tym zarabiać – zobaczmy jak popularni są youtuberzy, jak np. znany w całym świecie SA Wardęga.

Widzimy zatem bardzo jasno, iż sposobów na promocję w Internecie jest wiele. Oprócz tych zaprezentowanych, a także opisanych wyżej wymienić można też reklamę na Twitterze (portal mikroblogowy), tworzenie artykułów, a także postów sponsorowanych. Publikujemy je na cenionych portalach internetowych i na konkretnych blogach, które pasują do nas tematycznie. Jeśli chcemy zainwestować w reklamę internetową, należy zaplanować odpowiednią strategię. Zastanówmy się jaki mamy budżet, na co możemy sobie pozwolić, na co nas stać, a na co nie. Jeśli mamy problem udajmy się do agencji reklamy, które wiedzą jak promować się w sieci i skorzystajmy z ich usług. Czasami to zdecydowanie najlepszy wybór oraz idealna forma promocji, która pozwoli nam obciąć koszty i skupić się na prowadzeniu firmy – to jest na tym, na czym każdy właściciel firmy z całą pewnością zna się najlepiej.